Volgers

donderdag 27 december 2018

De trein vliegt


De trein vliegt....

De trein rijdt langs dorpen & steden
Soms heel langzaam
en soms heel snel
Je bent langs mooie plekjes 
heen gereden
Zo heel mooi en ik vertel....
Daar kwam een moment
dat ik niet meer kon zien
Ik zag geen dorp
geen stad
niets wat ik verdien
Het leven raasde aan mij voorbij
en was helemaal niet meer blij
Tot de trein de noodrem aan trok
En ik plotseling wakker schrok
Hoe snel was de trein gegaan...
had daar helemaal niet
bij stil gestaan
Maar nu ik hier toch zit en denk
weet ik
dat het mij ook iets moois brengt
Nu weet ik wat er kan gebeuren
en heb er lang om moeten treuren
Als ik even niet op mijn eigen let
Is het de snelheid
die mijn eigen leven plet
Dan heb ik nu weer iets moois geleerd
van het moment
waaraan ik mij had bezeerd

@ Alie Vos-Doller

Meer gedichten
Bezoek mijn website: Gedichten & Blogs


Geen opmerkingen:

Een reactie posten